mijn laatste weekje in oeganda.... - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Nina Kortekaas - WaarBenJij.nu mijn laatste weekje in oeganda.... - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Nina Kortekaas - WaarBenJij.nu

mijn laatste weekje in oeganda....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nina

28 April 2008 | Oeganda, Kampala

Ondertussen is het al weer eind april en mijn vertrek datum komt steeds dichterbij. Aan de ene kant ben ik verdrietig om terug naar Nederland te gaan.. want ik heb hier een aantal mensen leren kennen die ik ontzettend zal missen als ik terug ga. Bovendien zal ik oeganda als land zelf ook gaan missen. Maar het is ook goed om terug te gaan. om jullie allemaal weer te zien, en om alles wat ik heb meegemaakt, gezien en geleerd heb te laten bezinken.. Ik ben vorige week gestopt met mijn werk in het kindertehuis. Ik wilde heel graag nog wat meer van Oeganda zien.. en dat heb ik voornamelijk afgelopen week gedaan.

Ik ben naar een plaatsje genaamd Rubaga gegaan, waar een hele mooie oude kerk staat. Een katholieke kerk, maar super mooi beschilderd aan de binnenkant, en ook hele mooie beelden. We komen natuurlijk net binnen vallen.. als er een lugandese mis aan de gang is, en ik snap er niets van. Ik was trouwens samen met een ander meisje, en zij is van een andere tribe en spreekt ook geen lugandees. Als we binnenkomen zijn alle ogen op ons gericht, en het lijkt wel een beeld uit een film. De kerk is vol met nonnen, en mensen, man en vrouw in lange witte gewaden, ik ben een beetje verlegen want we kwamen nou niet bepaalt zachtjes binnen en iedereen kijkt ons aan.. en ik ben ook nog eens blank.. maar goed, de mis gaat verder, en wij sluiten stiletjes achter aan. Na de mis worden we vriendelijk door iedereen begroet.

Kinobe is na 2 maanden toeren ook voor een paar dagen terug in Uganda. En ik ben heel erg blij om hem te zien, en om lekker bij te kletsen over alles wat ik de afgelopen tijd heb meegemaakt in Uganda. We brengen niet heel veel tijd samen door in uganda, want hij is nog steeds heel veel aan het werk.. maar het is fijn om af en toe een bekend persoon om je heen te hebben. We zijn samen op een dag naar Jinja gerezen, de 2 naar grootste stad in uganda. En het is daar ook heel erg mooi. Je hebt daar alles wat je nodig hebt, maar tegelijker tijd is het heel groen en stil. Het lijkt helemaal niet op Kampala, het is erg fijn om daar te zijn. We zouden die dag de watervallen gaan bekijken, maar vanwege de vele regenval was de weg een beetje onbegaanbaar, en er was ook tijdgebrek..

's avonds ben ik naar een dans show geweest, van de ndere troupe. Dit een groep dansers van jongens en meisjes en ze zijn rond de 16 t/m 25 jaar.. en ze zijn echt super goed. Ik wou dat ik ze eerder had gezien, dan had ik nog een keer kunnen gaan. Maar dat komt de volgende keer, maar dat was echt wel een van de hoogte punten in uganda, echt heel erg leuk!Ze dansen zelfs met 8 potten op hun hoofd. Maar kinobe heeft beloofd een dvd te regelen met hun show er op, en dan kunnen jullie het toch een beetje zien. Het is echt erg mooi... en traditioneel.

Vervolgens heb ik een bezoek gebracht aan entebbe. In entebbe is een soort en met dierenpark. ik kan natuurlijk oeganda niet verlaten voordat ik een krokodil en zo in het echt heb gezien.. maar waarschijnlijk gaan we deze week op SAFARI!!!! :-)

De rest ga ik vertellen als ik weer terug in Nederland ben...

xxxxxxxxx
veel liefs
Nina

  • 28 April 2008 - 13:08

    Oma:

    Ik wilde graag de eerste zijn om te reageren,dat is mij nu gelukt Het was kort maar heel leuk.Ook wij beginnen verlangst naar je te krijgen.Geniet nog maar lekker daar Groetjes van Oop en van mij Oma

  • 28 April 2008 - 15:35

    Kristel:

    Heei,

    wow, tijd gaat erg snel dan. Tis alweer april. Ik vond het altijd leuk om je verhalen te lezen.
    Geniet nog van je tijd in Uganda:)

    Groetjes Kristel

  • 04 Mei 2008 - 19:13

    Rosalie:

    Heey Nina! Ik weet natuurlijk niet wanneer je werkelijk weer teruggaat naar Nederland maar ik wens je alvast heel veel sterkte! Het afscheid nemen van de mensen waar je nu langere tijd hebt geleefd lijkt me echt heel zwaar. Natuurlijk wens ik je een hele goede reis en hoop dat de safari een beetje is bevallen ;)

    Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nina

Deze tijd is nog heel erg spannend. Ik ben al een paar maanden bezig mijn reis naar afrika voor te bereiden, maar binnenkort gaat het toch echt gebeuren. Ik heb er super veel zin in!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 8188

Voorgaande reizen:

10 Januari 2008 - 11 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: